sobota, 18 sierpnia 2012

Budyniowe placuszki z gruszką


Wzorowałam się na tym przepisie, wypróbowałam 2 wersje: z jabłkiem i z gruszką - obie są pyszne, ale mi bardziej smakowała wersja gruszkowa:-) Dałam mniej proszku budyniowego - smak waniliowy jest lekko wyczuwalny.

Składniki na 2 porcje:

1 opakowanie proszku budyniowego bez cukru (waniliowy lub śmietankowy)
2/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1/2 szklanki mleka
łyżeczka oleju
łyżka syropu z agawy
garstka rodzynek
1 średnia gruszka (lub 1 małe jabłko)

Łączymy w składniki suche, do innego naczynia wlewamy mokre składniki. Energicznie mieszamy (bądź miksujemy) stopniowo dodając suche składniki. Gruszkę kroimy w płaskie plasterki (będzie łatwiej obtoczyć w cieście i usmażyć), dodajemy do ciasta razem z rodzynkami.
Smażyłam na lekko natłuszczonej patelni teflonowej. Ciasto nakładamy łyżką formując placuszki i smażymy z obu stron. Podawać można z dowolnymi dodatkami - u mnie serek wiejski i syrop z agawy.
Smacznego:-)


1 komentarz: