wtorek, 14 sierpnia 2012

Zapiekana owsianka z ricottą

Dzisiaj pomysł na szybkie i bardzo sycące śniadanko.



Potrzebne nam będą (na 1 porcję):
  • 4 łyżki płatków owsianych górskich 
  • pół szklanki mleka
  • 1 mały banan
  • garść borówek (można zastąpić np. łyżeczką dżemu)
  • 80 g serka ricotta  (ok 1/3 opakowania)
  • garść dowolnych orzechów (u mnie nerkowce)
Płatki zalewamy mlekiem (najlepiej zrobić to już wieczorem i odstawić na noc do lodówki). Dodajemy banana pokrojonego w plasterki, borówki i ricottę. Wszystko dokładnie mieszamy. Przekładamy do lekko natłuszczonej miseczki do zapiekania, na wierzchu dekorujemy orzeszkami. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy ok 20 min.
Podajemy z dowolnymi dodatkami (u mnie zazwyczaj masło orzechowe). Smacznego!

3 komentarze:

  1. Pyszne i pożywne :) Co prawda nie odstawiłam mleka i płatków na noc, bo dopiero rano przyszło mi do głowy, żeby spróbować przepis - ale i bez tego smakowało rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaniedbałam mój wpis, obawiam się, MEA CULPA.
    Dzięki Ewa, też piszę swój:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tzn. Ewie dzięki za komentarz, Paulinie za przepis.

    OdpowiedzUsuń