niedziela, 16 września 2012

Zupa warzywna z podgrzybkami i szarymi kluseczkami


Przepis na tę zupę chodził za mną, odkąd go zobaczyłam. A robiłam ją według tego przepisu, z małymi modyfikacjami, uwzględniającymi zasoby mojej lodówki.
Zupa jest przepyszna, rozgrzewająca i bardzo sycąca. Myślę, że nieraz ją jeszcze zrobię w najbliższym czasie, bo idealnie się nadaje na chłodniejsze dni.

Składniki:

Na zupę:
bulion - ok. 1 litra wody (robiłam ,,na oko") + 2 kostki bulionu warzywnego
2 marchewki
mały seler
mały por
5 różyczek brokuła
1 spora garść suszonych podgrzybków
1,5 łyżeczki ciemnego sosu sojowego
pół łyżeczki sosu ostrygowego (opcjonalnie)
pieprz
ostra papryka w proszku
sok z cytryny
sól do smaku
pietruszka do podania

Na kluski:
3 małe ziemniaki
5-6 łyżek mąki (u mnie pszenna pełnoziarnista)
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka oleju
sól


Marchewki, selera pokroić w kostkę, pora w cienkie krążki. Wrzucamy do garnka i zalewamy bulionem. Gotujemy ok 15 minut.
W tym czasie  przygotowujemy kluseczki: ziemniaki ścieramy na drobnych oczkach, dodajemy sól, mąkę pszenną i mąkę ziemniaczaną wymieszaną z olejem.
Przyprawiamy zupę pieprzem, solą, ostrą papryką, sosem sojowym i sokiem z cytryny. Dodajemy brokuła.
Kluski formujemy małą łyżeczką wprost do zupy. Gotujemy jeszcze ok. 5 minut.
Wyszły mi z tego 3 spore porcje - jak pisałam zupa jest bardzo sycąca i spokojnie może stanowić samodzielny obiad. Smacznego:-)



1 komentarz:

  1. Mniam, wygląda super, a można by ją z pieczarkami zrobić? Mówią, że ciężarne powinny unikać grzybów(

    OdpowiedzUsuń